Utilizatori conectaţi

· Vizitatori conectaţi: 6

· Membri conectaţi: 0

· Membri înregistraţi: 2,051
· Cel mai nou membru: IceTeaFoot

Ultimii membri conectaţi

· Falcon 1 zi
· Nicu 1 zi
· IceTeaFoot 2 zile
· SFINXUL74 1 săpt
· danii20 1 săpt
· FanAndrey 2 săpt
· Marius 2 săpt
· lexutzu 2 săpt
· zuker 2 săpt
· Camaro 5 săpt

Suporter PHP-Fusion

Îţi place PHP-Fusion şi vrei
să îl recomanzi şi altora?

Afişează acest buton
pe site-ul tău:
PHP-Fusion România

Foloseşte codul de mai jos
pentru a afişa butonul.

Mulţumim frumos. B-)

· Codul panoului ·

Portal găzduit de iNES

hosted by iNES

Parteneri şi recomandări

Ultimele articole

Despre rețele și internet (IP, DNS, DHCP, gateway)
Vizualizări: 16.772
Articolul de față este scris cu intenția de a prezenta cât se poate de simplu informații mult prea tehnice pentru a fi prezentate, ca atare, începătorilor. Însoțit de legături pe internet, acest articol vă poate ajuta să înțel...

Calculator virtual online
Vizualizări: 16.876
De când a lansat Drago anunțul despre G.ho.st am primit câteva invitații prin e-mail din partea altor membri din comunitate. Pentru că nu vreau să îmi fac cont la G.ho.st o să vă spun și motivul și vă ofer inclusiv o alternativă în cazul în care dori...

Ce-are limba română cu asistența tehnică?
Vizualizări: 15.123
Pe scurt, limba este mijlocul prin care comunicăm - verbal sau în scris. Dar dacă vi se pare prea scurtă explicația, citiți în continuare.1. De ce ortografie? Practic, regulile lingvistice au apărut ca o nevoie a standardizării limbilor p...

3. Instalarea serverului de internet (Apache, PHP, MySQL)
Categorie: Tutoriale PHP
Vizualizări: 26.812
Un server de internet trebuie să aibă abilitatea de a trimite clientului paginile solicitate. Deoarece programele de navigare pe internet afișează cod HTML, serverele de internet sunt capabile să trimită codul HTML fără configurări suplimentare. În c...

2. Cum încep programarea PHP? (cu HTML)
Categorie: Tutoriale PHP
Vizualizări: 20.560
Teoretic totul este simplu dacă știm care este calea și avem abilitățile necesare. Practic, adeseori avem nevoie de ghidare. Înainte de a începe învățarea unui nou limbaj de programare trebuie să identificăm motivul pentru care dorim să o facem. Dacă...

Ce e-mail folosim?

Yahoo: 1496 (72.94%)
Gmail: 362 (17.65%)
Hotmail: 23 (1.12%)
MSN/Live: 8 (0.39%)
Altul: 162 (7.9%)

Ce-are limba română cu asistența tehnică?

Pe scurt, limba este mijlocul prin care comunicăm - verbal sau în scris. Dar dacă vi se pare prea scurtă explicația, citiți în continuare.

1. De ce ortografie? Practic, regulile lingvistice au apărut ca o nevoie a standardizării limbilor popoarelor, cu scopul de a ușura comunicarea între oamenii de aceeași nație. Evident, cu toate regulile puse cap la cap, tot se întâmplă ca oamenii să se înțeleagă greșit sau deloc, iar unul dintre motive ar fi regionalismele. Nu am idee câți membri au auzit vreodată cuvântul fizaie. De fapt înseamnă șiret (de pantof) și este folosit undeva prin Ardeal, dar văd că nici prin DEX nu figurează. Evident, nu regionalismele, ci limba oficială a unui stat este folosită în educație - pentru că nu este practic să fim obligați să învățăm toate cuvintele folosite în popor. De fapt cu siguranță s-ar isca un scandal național dacă s-ar introduce în programa școlară o oră săptămânală de studiu al regionalismelor.

2. Pentru că evoluăm, ceea ce numim regionalisme în sensul de mai sus, acum le-am putea numi internetisme pentru că sunt cuvinte și expresii care sunt folosite nu în anumite regiuni, ci anumite medii de comunicare prin internet. Cred că deja e limpede că mă refer la limbajul de messenger, IRC și similare.

3. Apariția internetismelor a fost cât se poate de firească și a ajutat fără doar și poate la comunicarea prin internet. Deja demodatul "asl pls" este extrem de răspândit pe internet și înțeles de milioane de utilizatori din zeci de țări. Practic, două persoane care până la apariția chat-ului pe internet s-ar fi înțeles foarte greu, acum pot comunica foarte simplu:

persoana 1: asl pls
persoana 2: 24 m Romania

Pentru cei care încă nu știu despre ce este vorba, "asl pls" este prescurtarea lui Age Sex Location, please (adică vârsta, sexul și țara, te rog). Pe cât de sumară întrebarea, pe atât de sumar și răspunsul, care spune: 24 de ani, mascul, România. Acest limbaj este foarte eficient și prescurtările de mai sus sunt doar un exemplu dintr-un set mai larg, pe care oamenii le-au folosit ca să se cunoască.

De fapt, prescurtările acestea au apărut doar ca o nevoie de intra mai repede în detalii, poate pentru că în trecut internetul costa per minut - și nu puțin -, dar și pentru că nu toată lumea era obișnuită să scrie repede la tastatură. Evident, aceste prescurtări devin nefolositoare după ce persoanele implicate în chat au făcut cunoștință. Din acest punct ori vorbesc o limbă comună și se înțeleg reciproc, ori discuția se oprește sau decurge foarte anevoios.

4. Sunt internetismele potrivite pentru un sait de asistență tehnică?
În mod cert, nu. Pe lângă faptul că nu mulți oameni sunt obișnuiți cu prescurtările folosite pe internet, nici nu putem prescurta termeni tehnici sau echivalentele lor într-un limbaj comun, pentru că prea puțini oameni ar mai înțelege mesajul. De fapt, acesta este principalul motiv pentru care prescurtările trebuie evitate într-un astfel de sait, pentru că oamenii nu sunt obișnuiți nici măcar cu termenii tehnici, darămite să ne mai bazăm pe cunoașterea internetismelor.

5. Lecție de gramatică? Extemporal? De ce trebuie să scriem corect?
Deși ideal este ca pe întregul internet să se scrie corect, în unele medii e mai puțin important dacă facem asta sau nu. De pildă, pe un blog personal nu este obligatorie ortografia, deși aceasta l-ar putea ajuta să fie înțeles de mai mulți cititori. Pe un sait de asistență tehnică, în schimb, folosirea corectă a limbii în care comunică oamenii este esențială și cu atât mai mult importantă, cu cât într-o comunitate publică toate mesajele rămân la dispoziția celorlalți vizitatori.

Mai mult, comunitățile de tip "sursă deschisă" - open source - se bazează foarte mult pe voluntariat. Comunitatea PHP-Fusion România este doar un exemplu în acest sens, iar al doilea lucru care o caracterizează, ca pe multe altele, este acela că activitatea nu generează resurse financiare. De fapt, cele mai multe comunități open source au fost înființate și întreținute prin efortul voluntar al fondatorilor, administratorilor, moderatorilor și a membrilor activi ale acestora, costurile fiind fie suportate de fondatori, sponsorizate de membri sau, în cazurile fericite, sprijinite de persoane/firme care au puterea financiară să ajute.

Deși pare că am deviat de la subiect, informația anterioară susține cât se poate de bine afirmația că fundația unei comunități open source este fragilă, depinzând de mai mulți factori, imprevizibili. Asta ne conduce rapid la întrebarea: merită? De fapt chiar asta este legătura între gramatică și fundația despre care vorbeam. Un sait de asistență tehnică open source merită să existe doar dacă are capacitatea de a ajuta un număr mare de oameni, pentru că pentru un număr restrâns de persoane nu este nevoie de o comunitate online, ci doar de o documentație bine pusă la punct și, eventual, chat-ul. Altfel, din păcate, este nefolositoare și nerentabilă - atât din considerente de timp, cât și de bani. Deja devine clar că informația de pe un astfel de sait este valoroasă doar dacă o pot folosi sute sau mii de oameni, fie membri sau vizitatori. Ortografia devine, în acest fel, unul dintre lucrurile care fac accesibile, la scară mare, soluțiile la problemele ridicate în comunitate.

6. Nu știu cum este majoritatea, dar eu întotdeauna mă străduiesc să scriu corect atunci când caut ceva pe internet. Oricum, am observat aceeași tendință la mulți oameni. Poate din greșeală voi scrie "porcesor", dar din a doua încercare voi folosi cuvântul "procesor" pentru a găsi ceea ce mă interesează. Este firesc să corectăm textul pe care îl scriem, pentru că putem greși în mult mai multe feluri un cuvânt față de forma lui corectă - adică una. De-asta rezultatele căutării au succes în cazul în care textul căutat este scris corect.

7. Succesul unei căutări depinde, așadar, de ortografie, iar asta este valabil pe întregul internet - de-asta am spus că ideal ar fi să scriem corect peste tot. Nu numai că pe un anumit sait putem găsi ceea ce ne interesează, dar inclusiv pe internet pot fi găsite mai ușor saiturile noastre dacă scriem corect, pentru că altfel nu putem oferi rezultate.

8. Ortografia ajută traducerile.
Oricare sait care dorește să treacă - virtual - granițele, aducând un flux de utilizatori din alte țări, poate folosi în prezent un motor de traducere online, precum Google Translate. Evident, motoarele de traducere folosesc limba literară, nu cea prescurtată într-un fel sau altul. Ca atare, conținutul saitului poate fi tradus la un nivel bun sau acceptabil doar dacă este respectată ortografia.



Scrierea corectă în comunitatea noastră nu este un act al nebuniei unora sau al dictaturii vreunui obsedat de gramatică, ci pur și simplu nevoia de a face mai eficientă activitatea noastră și de a veni în sprijinul mai multor oameni. Nu în ultimul rând, dorim să creștem posibilitatea ca toate informațiile publice să fie găsite ușor de cei care încă nu au ajuns în comunitatea noastră dar au nevoie de ajutor cu PHP-Fusion sau alte lucruri despre care am discutat.

Sub formă de sumar, iată de ce este important să scriem corect:

- comunicăm într-un limbaj comun, ușor de înțeles de majoritate;
- evităm cele mai multe neînțelegeri;
- putem intra în detalii tehnice fără să folosim prea mulți termeni de specialitate;
- dăm valoare și credibilitate conținutului;
- creștem rata de succes a căutărilor, adică facilităm accesul la informații care altfel ar fi pierdute;
- putem folosi cu succes motoare de traduceri pentru a internaționaliza conținutul - adică să creștem sănătos traficul;
- ușurăm accesul la resursele noastre prin intermediul motoarelor de căutare - SEO;
- cantitatea de informații utile scade, prin eficiența cu care este publicată.

Personal, de ce ne ajută să scriem corect?
Deși putem fi ajutați de mai multe persoane, timpul fiecăreia este limitat. Dacă reușim să fim clari din primul mesaj, timpul de răspuns poate fi foarte mic. Prin contrast, dacă oferim informații sumare și și acelea scrise greșit, șansele unui răspuns ajutător scad mult. Pe lângă faptul că oamenii care oferă asistență tehnică o fac în mod voluntar, aceștia pot fi, ca alții, la fel de obosiți, plictisiți sau preocupați de alte probleme ca să mai poată procesa corect întrebările scrise mai mult sau mai puțin corect. Nu în ultimul rând, dacă scriem corect evităm să ne facem de rușine în fața tuturor vizitatorilor sau, mai rău, a cunoștințelor. Dar asta se aplică doar celor cărora le pasă de așa ceva.

Deși pare altfel, regulamentul este pe ultimul loc în ceea ce privește ortografia. De fapt, administratorii penalizează membrii doar dacă au ajuns la capătul răbdării, pentru că atunci când avem timp... stăm și explicăm. Atunci când suntem obosiți/plictisiți/preocupați cu altele, chiar dacă înțelegem greșit, dăm un răspuns în consecință - poate deranjați că mai trebuie să ne batem capul și cu un mesaj greu de înțeles, dar răspundem. În cazul în care noi am înțeles greșit, omul cu problema poate reveni și adăuga detalii. Evident, cei care "picură" cu detalii pe parcursul a mai multe postări sunt obositori și enervanți. Evitați să faceți asta indiferent dacă scrieți impecabil sau nu. Nu are nimeni timp să stea cu lampa în ochii membrilor, să îi tragă de limbă care e durerea lor. Cine-o are, să spună - dar "cu toată gura".

Ce-are limba română cu asistența tehnică? Destule, după cum vedeți. Acum știți că de fapt... în lipsa oricărei alte metode de a vă determina să comunicați normal, ultima măsură pe care o putem lua, este aceea de a vă penaliza. Iar asta nu pentru că ne place să umblăm cu DEX-ul după noi, ci pentru că punem preț pe calitatea saitului nostru și vrem să fim eficienți, nu să repetăm aceleași soluții la nesfârșit. Calitatea unei comunități este dată de media calității tuturor membrilor. Așadar, dacă vrem asistență tehnică de calitate trebuie să facem cel puțin unul din două lucruri:

1. să participăm la menținerea sau ridicarea calității;
2. să avem grijă să nu contribuim la scăderea calității.



Mi-a luat ceva timp să redactez acest articol și, mai ales, să prezint coerent (zic eu) niște argumente reale, concrete, ca să demontez părerea greșită despre inițiativa scrierii corecte, pe care până acum nu am explicat-o în întregime. Nu uitați că în bună parte, lucrurile scoase aici în evidență pot crește și calitatea saiturilor voastre, deci inspirați-vă cât credeți de cuviință și dacă aveți alte argumente pe care le putem lua în calcul pentru creșterea calității, le pot adăuga lângă celelalte. Până la urmă acesta poate fi și un mic ghid de optimizare a activității comunităților mari care se confruntă cu aceleași probleme.

Vă mulțumesc pentru că ați depus efortul de a citi acest articol. Comentariile sunt activate, deci puteți interveni. Dacă se poate constructiv, e excelent! :D

Comentarii

Nu există comentarii postate.

Postează un comentariu

Te rog conectează-te pentru a posta un comentariu.

Evaluări

Evaluarea este disponibilă doar membrilor.

Te rog conectează-te sau înregistrează-te pentru a vota.

Nemaipomenit! Nemaipomenit! 80% [4 Voturi]
Foarte bine Foarte bine 20% [1 Vot]
Bine Bine 0% [Nu există voturi]
Mediu Mediu 0% [Nu există voturi]
Slab Slab 0% [Nu există voturi]

Conectare

Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Înregistrează-te

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă

Facebook


Memorează pagina

Bookmark and Share

Activitate forum

Postări în luna curentă: 38
Postări luna trecută: 3
(aceeaşi perioadă)

Creştere cu: 1.166,67%

Mesaje scurte

Trebuie să fii conectat pentru a trimite un mesaj.

04-03-2017, 01:39
Am pus Welcome panel, si introduc HTML din Setari Princiale Grin Ti-am zis ca e o improvizatie =]]

04-03-2017, 00:45
E pentru... ce vrei tu. Grin Functiile respective genereaza tabele sau div-uri HTML in care poti incadra orice ai nevoie.

03-03-2017, 20:48
Am vazut acea postare, e pentru bannere din cate am inteles Grin Dar am reusit, improvizand ^^ Multumesc oricum !

03-03-2017, 17:30
Avem forum, sa stii. Grin Uite aici un rezultat.

02-03-2017, 22:00
Salutare ^^ Pot gasi/lua de undeva panoul vostru din stanga "Parteneri și recomandări" ? Grin Multumesc !

01-03-2017, 17:17
Salut, FanAndrey. Te rog deschide o discutie in forum, ca-i imposibil sa raspund aici. Smile

27-02-2017, 21:23
Buna seara, aveti ideea cum fac atunci cand creez o pagina in php sa pot pune ce vreau eu dupa / gen dedicatii.php sau chat.php si sa nu mai apara viewpage.php?

15-06-2016, 23:32
ok Smile

15-06-2016, 19:08
Dacă te conectezi și intri aici, vei putea descărca fișierul: PHP-Fusion v6.01.16 - RO-EN

01-06-2016, 14:27
mersi mult Nicu, insa nu mai este valabil, duce catre 7

26-05-2016, 05:35
Wow! Văd că a fost eliminat demult. Îl găsești în pachetul PHP-Fusion v6.01.16 - RO-EN. (conectat ca membru)

23-05-2016, 19:21
Da..asa ar trebui, dar daca nu am...m-am uitat si in ftp si in cpanel al site-ului..si lipseste...eu am instalat varianta in engleza, dupa site-ul lor, nu apare. Daca poti sa-mi dai tu acela... te rog

21-05-2016, 02:28
E în nucleu. Intră în panoul de administrare, la panouri. Îl vei găsi în lista de panouri instalate.

13-05-2016, 13:31
salut Smile nu este problema, dar de unde iau aceasta extensie? este aici pe site?

12-05-2016, 12:29
Ai dreptate, scuze! Grin Panoul corect e last_seen_users_pa
nel